Kjøpsvillkår

1.  Betaling
2.  Sikkerhet
3.  Kredittopplysning
4.  Leveranser
5.  Leveransetid
6.  Restnotering
7.  Garanti
8.  Angrerett
9.  Reklamasjon
10. Falske bestillinger
11. Transportskader
12. Uavhentede varer
13. Lovanvendelse
14. Personopplysningspolicy
15. Aldergrense
16.  Kontakt og annen informasjon

 

1. Betaling

Du kan betale med kort, mot faktura eller via PayPal.

Vilkår for kortbetaling og PayPal

Vi aksepterer kort fra MasterCard, American Express og Visa. Kortbetalinger og betalinger med PayPal håndteres av vår samarbeidspartner Digital River World Payments, og anses å være en sikker betalingsform. Se avsnittet Sikkerhet nedenfor. For privatpersoner er høyeste tillatte bestillingssum for kortbetalinger og PayPal NOK 5800,-.

Pengene reserveres på din konto når du aksepterer bestillingen, og trekkes på leveringsdagen.

Betalingsbetingelser for privatpersoner mot faktura

Nye kunder får en kredit på NOK 1350,-. Fødselsdato må oppgis for at du skal få kredit hos oss.
Kunder som ønsker å handle for et høyere beløp, bes kontakte kundeservice.
Betalingsfrist: 10 dager. Benytt fakturaen som følger med leveringen. Ved purring påløper et purregebyr på NOK 70,- i følge lov. I tillegg påløper forsinkelsesrente på 9,00 % p.a.

Betalingsbetingelser for firmaer mot faktura

For å få kredit må du oppgi firmaets organisasjonsnummer. Betaling innen 30 dager. Benytt fakturaen som følger med leveringen. Ved purring påløper et purregebyr på NOK 70,- i følge lov. I tillegg påløper forsinkelsesrente på 9,00 % p.a.
Vi kan ikke sende elektroniske fakturaer.

Nordicink reserverer seg mot eventuelle feil i bilder eller tekster. Eventuelle tvister rettes til den svenske "Allmänna Reklamationsnämnden" (ARN). 

2. Sikkerhet

Kortbetalinger og PayPal-betalinger håndteres av Nordicinks betalingspartner Digital River World Payments. Deres betalingsløsning oppfyller kravene i den internasjonale sikkerhetsstandarden PCI DSS som kortselskapene VISA, Mastercard, Diners, American Express og JCB har gått sammen om. Betalingsløsningen bruker 3D secure, en ny felles sikkerhetsstandard for internett betaling med VISA og MasterCard. Ved kortbetaling blir du omdirigert til Digital River World Payments side, der du fyller ut kortopplysningene og gjennomfører betalingen. Overføringer mellom kunden og Nordicink, samt mellom Nordicink og Digital River World Payments, krypteres med SSL. SSL står for Secure Socket Layer og innebærer at kortinformasjonen sendes via en sikker forbindelse, slik at ingen utenforstående får se kortinformasjonen din. Nordicink håndterer eller lagrer aldri kortopplysningene dine.

CVV eller CVC er en tre- eller firesifret bekreftelseskode som brukes for å øke sikkerheten ved betaling med kort på Internett. CVV-koden (Visa) eller CVC-koden (Mastercard/Eurocard) er trykket i signaturfeltet på baksiden av kortet, og det er alltid de tre siste sifrene. På American Express finner du CVV-koden på kortets fremside, og det er de fire sifrene til høyre for kortnummeret.

Du finner mer informasjon om Digital River World Payments ved å klikke her.

3. Kredittopplysning

Nordicink forbeholder seg retten til å foreta kreditsjekk ved samtlige bestillinger.

4. Leveranser

Bestillingen legges inn av kunden direkte hos Nordicink AB i Sverige og leveres til kunden, mot en fraktavgift på NOK 49,-. Ordre opp til 2 kg leveres pr. brev. Ordre over 2 kg eller store pakker leveres som bedriftspakke. Alle pakkeforsendelser tar noe lengre tid å levere, vanligvis opptil en uke.

5. Leveransetid

Ordre innkommet før kl 12:00 sendes normalt samme dag. Dette betyr at ordren kommer fram i løpet av 2-3 dager. Ordre over 2 kg og store pakker tar noe lengre tid å levere.

Hvis du har betalt for en leveranse på forskudd og leveransen er forsinket har du rett til å heve kjøpet, hvis forsinkelsen er av stor betydelse for deg. Vi betaler tilbake pengene i løpet av 20 dagar. Kontakt kundeservice.

6. Restnotering

Dersom en vare ikke er på lager ved bestilling, restnoteres hele ordren fram til ordren kan leveres i sin helhet.

7. Garanti

Nordicink garanterer at varene kan brukes i produktene som de oppgis å passe sammen med på Nordicinks hjemmeside.

Nordicink garanterer at varene ikke skader produktene som de oppgis å passe sammen med på Nordicinks hjemmeside.

Disse garantiene forutsetter at produktene som varene fra Nordicink skal brukes i, er produsert for bruk i EØS-området. Patronene som selges av Nordicink kan kun brukes i skrivere som er kjøpt i Europa.

Dersom produktene ikke fungerer som de skal, garanterer Nordicink deg et nytt produkt. Garantien din på skriveren gjelder uansett hvilket merke det er på blekkpatronene eller tonerkassettene du velger å bruke.

For blekk- og tonerprodukter av varemerket Nordicink tilbyr vi 3 års garanti. For øvrige produkter gjelder 1 års garanti med mindre annet angis. For øvrig gjelder produsentens garantier.

Garantien gjelder ikke brukte patroner.

8. Angrerett

I henhold til angrerettloven (Lov om opplysningsplikt og angrerett ved fjernsalg og salg utenom faste forretningslokaler av 2014 nr. 27) har du som forbruker rett til å angre ditt kjøp innen 14 dager etter at du har mottatt varene. Nordicink gir deg en utvidet angrerett og åpent kjøp innen 30 dager. Dersom du vil benytte deg av angreretten, må du kontakte selger og gi beskjed om dette så snart som mulig og senest innen den dagen fristen går ut.

Angreretten skal gi deg mulighet til å undersøke varen forsiktig før du bestemmer om du vil beholde varen. Det kan bli nødvendig å åpne deler av innpakningen for å undersøke varens art, egenskaper og funksjon. Retten til å undersøke varen er begrenset og kan sammenlignes med den undersøkelsen du kan foreta hvis du kjøper varene i butikk.

Dersom din bruk og undersøkelse av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, er det mulig at du må betale kompensasjon til oss for at varen har mistet verdi. Du mister imidlertid ikke angreretten selv om du har gått utover undersøkelsesretten, eller begynt å bruke varen på vanlig måte så lenge du angrer innen angrefristen.

Du må selv bære kostnadene ved returen og du har ansvaret for at varen blir returnert med forsvarlig innpakning og emballasje. Du kan bli holdt ansvarlig for skade på varer ved uforsiktig eller uforsvarlig retur. Send gjerne varen i originalforpakning godt emballert. Det anbefales at du sender varen i retur med et registrert pakkeprodukt fra Posten med kollinnummer, i og med at du har bevisbyrden for at varen er sendt i retur.

Retur som sendes i oppkrav hentes ikke ut av oss. 

Husk å legge ved kjøpsbevis, faktura eller annen dokumentasjon på at varen er kjøpt hos oss. Oppgi navn og adresse samt kontonummer for en eventuell tilbakebetaling.

Vid ytterligare frågor kontakt info.no@Nordicink.com

Send returen til:

Nordicink
Postboks 223
Postens Godssenter
Kundeservice
0061 OSLO

9. Reklamasjon

Dersom den leverte varen er defekt eller feillevert, kontakter du kundeservice slik at vi så snart som mulig kan rette opp feilen. Reklamasjon må skje så fort som mulig etter vår leveransedato. Oppgi fakturanummeret sammen med en forklaring på hvorfor du ønsker å returnere produktet.

Obs! Før du returnerer en defekt eller feillevert vare, må du kontakte kundeservice først for å få reklamasjonen godkjent.

Vi aksepterer ikke reklamasjon på patroner hvis de er tomme, da de er brukte og ikke anses å være defekte. Nordicink forbeholder seg retten til å fakturere erstattningspatronen hvis den reklamerede patronen returneres tom/brukt.

10. Falske bestillinger

Vi samarbeider med politiet, og samtlige falske bestillinger eller forsøk på bedrageri vil bli politianmeldt. Nordicink utleverer all nødvendig informasjon til politiet for å være behjelpelig i etterforskningen.

11. Transportskader

Vi tar ansvaret for alle skader som kan oppstå under transport til kundene. Hvis du ved mottakelsen oppdager at varen har transportskade, må du ta kontakt og informere Posten om dette umiddelbart.

Hvis Posten ikke påtar seg skadeansvaret, må du kontakte vår kundeservice.

Ved retur fra kunde til oss må kunden bære ansvaret for skader som kan oppstå under transporten.

12. Uavhentede varer

For sendinger som ikke hentes  ut hos posten og kommer i retur til oss forbeholder vi oss retten til å debitere samtlige kostnader som oppstår i forbindelse med returen.
Betaling skal skje innen 10 dager fra fakturadato.

13. Lovanvendelse

Tvister skal i henhold til disse vilkårene avgjøres i henhold til svensk lov fordi selskapet holder til i Sverige og fordi alle forretninger utføres fra Sverige. Nordicink følger "Allmänna reklamationsnämdens" (ARN) anbefalinger. Ved tvister kan du også vende deg hit: ec.europa.eu/odr

14. Personopplysningspolicy

Vi følger den svenske personopplysningsloven, som holder et høyt nivå for å gi den enkelte beskyttelse om hvordan personopplysninger lagres.

I følge denne loven må vi be deg godkjenne at vi behandler og oppbevarer opplysninger om deg i vår database. Ved kjøp hos Nordicink bekrefter du denne godkjenningen. Alle personopplysninger du legger igjen hos oss, eller som vi får kjennskap til når du gjennomfører et kjøp, blir behandlet av Nordicinks personopplysningsansvarlige person.

Informasjonen vil bli brukt for at vi skal kunne ivareta våre forpliktelser overfor deg samt kommunikasjonen mellom Nordicink og kunden.

15. Aldersgrense

Vi kan ikke motta bestillinger fra personer under 18 år.

16. Kontakt og annen informasjon

Nordicink er registrert med hovedkontor i Uppsala.

Org nr: SE556712-577701
MVA-nummer: [556712-5777]
Box 23027
750 23 Uppsala
SVERIGE
+46470-625 45
Åpningstider: 9:00-16:00

Epost: info@Nordicink.no
Vid frågor kontakt kundtjänst.