På nett siden 1999
3

Kjøpsvilkår

På grunn av den nye personvernforordningen GDPR (General Data Protection Regulation) i EU har vi fra 16/5 2018 oppdatert våre betingelser for personvern.

1.  Betaling
2.  Sikkerhet (Gjelder kun bedriftskunder)
3.  Kredittopplysning
4.  Leveranser
5.  Leveransetid
6.  Restnotering
7.  Garanti
8.  Angrerett
9.  Reklamasjon
10. Falske bestillinger
11. Transportskader
12. Uavhentede varer
13. Lovanvendelse
14. Vår behandling av personopplysningene dine
15. Aldergrense
16.  Kontakt og annen informasjon
17.  Tvist och lagval
18. Trykkfeil m.m.
19. GEO-blokkering

 

1. Betaling

Qliro gjør det enkelt, fleksibelt og trygt for deg å handle på nettet. Du har muligheten til å velge betalingsalternativet som passer for deg.

Faktura er foretrukket som betalingsalternativ, men du kan selvfølgelig velge en av de andre tilgjengelige alternativene. Ved å gi eller be om informasjon i kassen, godtar du bruksvilkårene og behandlingen vår av personopplysningene dine.

QLIRO FAKTURA

Fakturaen forfaller til betaling innen 14 dager fra fakturadato. Fakturaen vil bli sendt via e-post til e-postadressen du oppgir ved kjøpstidspunktet.

Ved en eventuell for sen betaling sendes en påminnelse til deg, og det påløper et gebyr for sen betalingpå 70 kroner og en rente på 8,50% + gjeldende referanserente. Ved ytterligere forsinkelse vil det bli lagt til et lovfestet innkrevingsgebyr.

Ved fakturakjøp forbeholder vi oss retten til å gjøre et kredittoppdrag gjennom Qliro AB. Innsamling og behandling av personopplysninger og kredittinformasjon er nødvendig for at vi skal kunne behandle 14-dagers kredittforespørsel.

For mer informasjon om Qliros vilkår, klikk her

QLIRO «KJØP NÅ, BETAL SENERE»

Kjøp nå –Betal senere
Rente 0 %
Registreringsavgift 45 NOK.
Det påløper ingen ekstra kostnader.
Fakturaen sendes via e-post midt i kampanjemåneden
Ved en eventuell for sen betaling sendes en påminnelse til deg, og det påløper et gebyr for sen betaling på 70 kroner og en rente på 8,50 % + gjeldende referanserente. Ved ytterligere forsinkelse vil det bli lagt til et lovfestet innkrevingsgebyr.
Ved kjøpet forbeholder vi oss retten til å gjøre et kredittoppdrag gjennom Qliro AB. Innsamling og behandling av personopplysninger og kredittinformasjon er nødvendig for at vi skal kunne behandle kredittforespørsel.
De fullstendige vilkårene: Qliros fullstendige kampanjevilkår finner du her.
Se også Standardisert europeisk forbrukerkredittinformasjon.

QLIRO KONTO-OG DELBETALING

Når du velger en betaling, vil du bli varslet umiddelbart hvis søknaden din er godkjent, og vi kan håndtere kjøpet ditt umiddelbart. Skulle søknaden din ikke bli godkjent, kan du gå tilbake og velge en alternativ betalingsmetode.

Du kan ha et eller flere pågående delbetalingskjøp og Qliro samler dem på en månedlig faktura sendt til deg via e-post i midten av hver måned. Du kan betale den utestående saldoen til enhver tid i løpet av delbetalingsperioden..

 Følgende alternativer er tilgjengelige for delbetaling

Betalingsalternativ  6 måneder 12 måneder 36 måneder Konto*  
Registreringsavgift 295 NOK 295 NOK 395 NOK 0 NOK  
Administrasjonsavgift 45 NOK 45 NOK 45 NOK 45 NOK  
Årsrente 0% 0% 9,99% 17,95 %  

 Eksempel ved et kjøp på 5.000 NOK

Effektiv rente 45,04 % 33,86% 36,9 % 43,11%  
Månedsbeløp til betaling  928 NOK  486 NOK  217 NOK  503 NOK  
Total kostnad  5 565 NOK  5 835 NOK  7 822 NOK  6 039 NOK  
 *Gjelder for avdrag over tolv måneder          

Ved en eventuell for sen betaling sendes en påminnelse til deg, og det påløper et gebyr for sen betalingpå 70 kroner og en rente på 8,50 % + gjeldende referanserente. Ved ytterligere forsinkelse vil det bli lagt til et lovfestet innkrevingsgebyr.

Ved kjøpet forbeholder vi oss retten til å gjøre et kredittoppdrag gjennom Qliro AB. Innsamling og behandling av personopplysninger og kredittinformasjon er nødvendig for at vi skal kunne behandle kredittforespørsel

Fullstendige vilkår: Qliros fullstendige vilkår for konto-og delbetaling finner du her. Se også Standardisert europeisk forbrukerkredittinformasjon.

KORTBETALING

Kortbetalinger skjer i systemer som oppfyller kravene iht. sikkerhetsstandarden PCI-DSS. For informasjon om betalingen din, kontakt Qliro via kontaktinformasjonen på https://www.qliro.com/. Du kan velge å betale hele bestillingsverdien med betalings-eller kredittkort. Vi aksepterer for øyeblikket VISA, Mastercard og AMEX. Det påløper ingen kortavgifter. Kredittkortbetalingen håndteres av betalingspartneren vår Qliro for å sikre rask og sikker betaling.
For økt sikkerhet bruker vi 3D-Secure, som er en global sikkerhetsstandard utviklet av VISA og Mastercard for betaling via Internett. Slik fungerer det: 
1. Velg Kredittkort som betalingsmetode i kassen. Du er nå koblet til Qliros sikre betalingsserver. 
2. Velg type kredittkort; skriv inn kortnummer, gyldighetsdato, kortets sikkerhetskode (CVV) og kortinnehaverens navn. Vær oppmerksom på at når du bruker e-kort, bør du angi minst to måneders gyldighet. 
3. Det utføres en kontroll på om kortdetaljene er korrekte og det er dekning for kjøpet. 
4. Kjøpesummen reserveres først på kontoen din. 
5. Det reserverte beløpet vil bli overført til «Butikk» når varene sendes fra lageret. Hvis bestillingen er delt inn i flere leveranser, overføres beløpet når den siste leveransen sendes.

DIREKTE BANKBETALING MED TRUSTLY

Handle og betal direkte fra bankkontoen din. 
Slik fungerer det:
1. Velg Trustly som betalingsalternativ i kassen
2. Angi hvilken bank du bruker, og identifiser deg deretter med en bank-ID eller sikkerhetskode over en sikker og kryptert Internett-tilkobling
3. Velg deretter hvilken konto du vil betale fra (for eksempel sparekonto eller lønnskonto) og bekreft kjøpet.
4. Kjøpesummen trekkes direkte fra den angitte kontoen og det sendes en bestillingsbekreftelse.

PAYPAL

Betal raskt og sikkert ved hjelp av PayPal. Du kan velge å finansiere betalingen fra PayPal-saldoen din eller via et betalingskort eller kredittkort knyttet til PayPal-kontoen din.

VIPPS

Betal raskt og enkelt med mobilen – bruk Vipps ved å koble mobilnummeret ditt til bankkontoen din.  Velg Vipps som betalingsmetode i kassen, og følg instruksjonene. Du kan behøve å godkjenne betalingen med BankID. Vipps er ikke tilgjengelig ved abonnement.

Betalingsbetingelser for firmaer mot epostfaktura

Fakturaen sendes med som et vedlegg i meldingen vi sender når varene er på vei. Om du har valgt papirfaktura sendes den til deg separat.

For å få kredit må du oppgi firmaets organisasjonsnummer. Betaling innen 30 dager. Ved purring påløper et purregebyr på NOK 35,- i følge lov. I tillegg påløper forsinkelsesrente på 9,00 % p.a.
Vi kan ikke sende elektroniske fakturaer.

Nordicink reserverer seg mot eventuelle feil i bilder eller tekster.

2. Sikkerhet (Gjelder kun bedriftskunder)

Alle betalingsløsninger via kort (f.eks. Visa, Mastercard, American Express og Discover), via bank (f.eks. Trustly) eller via mobil (f.eks. Vipps, ApplePay og GooglePay) håndteres av Nordicinks betalingspartner Adyen N.V., hvis betalingsløsning oppfyller kravene i den internasjonale sikkerhetsstandarden PCI DSS, som er vedtatt av kortselskapene VISA, Mastercard, American Express og Discover. Betalingsløsningen bruker 3D secure, en felles sikkerhetsstandard framtatt av Visa og Mastercard i meningen å gi kortutgiveren mulighet til å verifisere sin kortkundes identitet ved handel på internett. Overføringer mellom kunden og Nordicink, samt mellom 112ink og Adyen N.V., er kryptert med SSL. SSL står for Secure Socket Layer og innebærer at kortinformasjonen sendes via en sikker forbindelse, slik at ingen utenforstående får se kortinformasjonen din. Nordicink håndterer eller lagrer aldri kortopplysningene dine.

CVV eller CVC er en tre- eller firesifret bekreftelseskode som brukes for å øke sikkerheten ved betaling med kort på Internett. CVV-koden (Visa) eller CVC-koden (Mastercard/Eurocard) er trykket i signaturfeltet på baksiden av kortet, og det er alltid de tre siste sifrene. På American Express finner du CVV-koden på kortets fremside, og er de fire sifrene til høyre for kortnummeret.

For mer informasjon om Adyen N.V., klikk her.

3. Kredittopplysning

Nordicink forbeholder seg retten til å foreta kreditsjekk ved samtlige bestillinger.

4. Leveranser

Bestillingen legges inn av kunden direkte hos Nordicink AB i Sverige og leveres til kunden. Du betaler 49 kr inkludert mva. i fraktavgift for brev og postpakker til privatpersoner, uansett hvor mye du bestiller. Når du velger andre leveringsmåter, er fraktavgiften den som oppgis i kassen der du velger fraktmetode. Ordre opp til 2 kg leveres pr. brev. Ordre over 2 kg eller store pakker leveres som bedriftspakke. Alle pakkeforsendelser tar noe lengre tid å levere, vanligvis opptil en uke.

Leveranse til døren

Tilleggstjenesten Leveranse til døren innebærer at Bring i de fall varebrev ikke kan leveres i postkassen/postinkast istedet leverer forsendelsen til deg ved døren uten ekstra kostnad. En sms og/eller e-post sendes normalt til angitt mobilnummer/e-postadresse når forsendelsen er levert til døren eller i postkassen.

Bring deler ikke ut varebrev med tilleggstjenesten Leveranse til døren om Bring bedømmer at utdeling av varebrevet ikke kan skje til døren. Om leverans av varebrev med tilleggstjenesten Leveranse til døren ikke kan skje, får du istedet en melding om at forsendelsen finnes å hente hos nærmeste postkontor.

5. Leveransetid

Ordre innkommet før kl 12:00 sendes normalt samme dag. Dette betyr at ordren kommer fram i løpet av 4 dager. Ordre over 2 kg og store pakker tar noe lengre tid å levere.

Hvis du har betalt for en leveranse på forskudd og leveransen er forsinket har du rett til å heve kjøpet, hvis forsinkelsen er av stor betydelse for deg. Vi betaler tilbake pengene i løpet av 14 dagar. Kontakt kundeservice.

6. Restnotering

Dersom en vare ikke er på lager ved bestilling, restnoteres hele ordren fram til ordren kan leveres i sin helhet.

7. Garanti

Nordicink garanterer at varene kan brukes i produktene som de oppgis å passe sammen med på Nordicinks hjemmeside.

Nordicink garanterer at varene ikke skader produktene som de oppgis å passe sammen med på Nordicinks hjemmeside.

Disse garantiene forutsetter at produktene som varene fra Nordicink skal brukes i, er produsert for bruk i EØS-området. Patronene som selges av Nordicink kan kun brukes i skrivere som er kjøpt i Europa.

Dersom produktene ikke fungerer som de skal, garanterer Nordicink deg et nytt produkt. Garantien din på skriveren gjelder uansett hvilket merke det er på blekkpatronene eller tonerkassettene du velger å bruke.

For blekk- og tonerprodukter av varemerket Optimum tilbyr vi 5 års garanti. For tilsvarende produkter av varemerket Nordicink tilbyr vi 3 års garanti. For øvrige produkter gjelder 1 års garanti med mindre annet angis. For øvrig gjelder produsentens garantier.

Garantien gjelder ikke brukte patroner.

Det følger med bruksanvisning på alle varer som krever dette.

Garanti som gis av selgeren eller produsenten, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de rettighetene kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 5 og 7.

Tillbudet varer så langt lageret rekker. Alle varer kan brukes i Norge.

Hvis du har HP+, kan vi ikke garantere at våre egne merkevarer vil fungere i skriveren din, og i så fall er det bare de originale HP-produktene som er oppført på siden for skrivermodellen, som vil fungere.

8. Angrerett

I henhold til angrerettloven (Lov om opplysningsplikt og angrerett ved fjernsalg og salg utenom faste forretningslokaler av 2014 nr. 27) har du som forbruker rett til å angre ditt kjøp innen 14 dager etter at du har mottatt varene. Nordicink gir deg en utvidet angrerett og åpent kjøp innen 30 dager. Dersom du vil benytte deg av angreretten, må du kontakte selger og gi beskjed om dette så snart som mulig og senest innen den dagen fristen går ut.

For hygienefølsomme produkter som har forsegling, beskyttelsesplast eller lignende gjelder ingen angrerett hvis forseglingen/beskyttelsesplasten er brutt. For andre produkter har du rett til å undersøke varen som du har kjøpt. Hvis du håndterer varen i større grad enn det som er nødvendig, vil du bli erstatningspliktig for den eventuelle verdireduksjonen det medfører. For forbruksvarer, for eksempel (men ikke begrenset til) blekkpatroner, toner og batterier som har forsegling, beskyttelsesplast eller lignende, kan dette innebære at du ikke får tilbake alle pengene hvis forseglingen/beskyttelsesplasten er brutt. Alt tilbehør som du mottok sammen med varen skal inkluderes i returforsendelsen.

Du må selv bære kostnadene ved returen og du har ansvaret for at varen blir returnert med forsvarlig innpakning og emballasje. Du kan bli holdt ansvarlig for skade på varer ved uforsiktig eller uforsvarlig retur. Send gjerne varen i originalforpakning godt emballert. Det anbefales at du sender varen i retur med et registrert pakkeprodukt fra Posten med kollinnummer, i og med at du har bevisbyrden for at varen er sendt i retur.

Retur som sendes i oppkrav hentes ikke ut av oss. 

Angrerettsskjema sendes via e-post sammen med leveringsbekreftelsen. Husk å legge ved kjøpsbevis, faktura eller annen dokumentasjon på at varen er kjøpt hos oss. Oppgi navn og adresse samt kontonummer for en eventuell tilbakebetaling.

Tilbakebetaling av det du har betalt (med fradrag for eventuell verdireduksjon som følge av at du har håndtert produktet i større grad enn nødvendig) skjer så snart som mulig, og senest innen 14 dager etter at vi har mottatt den returnerte varen (forutsatt at vilkårene for angreretten er oppfylt).

Vid ytterligare frågor kontakt info.no@Nordicink.com, +46470-625 45

Send returen til:

Nordicink
c/o Logistikksenteret
0060 OSLO

9. Reklamasjon

Dersom den leverte varen er defekt eller feillevert, kontakter du kundeservice slik at vi så snart som mulig kan rette opp feilen. Denne fristen for å reklamere kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Oppgi fakturanummeret sammen med en forklaring på hvorfor du ønsker å returnere produktet.

Obs! Før du returnerer en defekt eller feillevert vare, må du kontakte kundeservice først for å få reklamasjonen godkjent.

Vi aksepterer ikke reklamasjon på patroner hvis de er tomme, da de er brukte og ikke anses å være defekte. Nordicink forbeholder seg retten til å fakturere erstattningspatronen hvis den reklamerede patronen returneres tom/brukt.

Tilbakebetaling utføres innen 14 dager etter mottatt og godkjent retur.

Dersom du ikke reklamerer innen tre år etter at du har mottatt varen, mister du retten til å påberope feilen.

10. Falske bestillinger

Vi samarbeider med politiet, og samtlige falske bestillinger eller forsøk på bedrageri vil bli politianmeldt. Nordicink utleverer all nødvendig informasjon til politiet for å være behjelpelig i etterforskningen.

11. Transportskader

Vi tar ansvaret for alle skader som kan oppstå under transport til kundene. Hvis du ved mottakelsen oppdager at varen har transportskade, må du ta kontakt og informere Posten om dette umiddelbart.

Hvis Posten ikke påtar seg skadeansvaret, må du kontakte vår kundeservice.

Ved retur fra kunde til oss må kunden bære ansvaret for skader som kan oppstå under transporten.

12. Uavhentede varer

For sendinger som ikke hentes  ut hos posten og kommer i retur til oss forbeholder vi oss retten til å debitere samtlige kostnader som oppstår i forbindelse med returen.
Betaling skal skje innen 10 dager fra fakturadato.

13. Lovanvendelse

Tvister skal i henhold til disse vilkårene avgjøres i henhold til svensk lov fordi selskapet holder til i Sverige og fordi alle forretninger utføres fra Sverige. Nordicink følger "Allmänna reklamationsnämdens" (ARN) anbefalinger. Ved tvister kan du også vende deg hit: ec.europa.eu/odr

14. Vår behandling av personopplysningene dine

Alle personopplysninger du gir oss eller vi mottar når du besøker nettsiden vår eller kjøper produktene våre, blir behandlet av oss i egenskap av behandlingsansvarlig eller av våre tilknyttede selskaper i henhold til gjeldende personvernlovgivning og vår personvernerklæring.

Behandling med ditt samtykke. Du kan bli kontaktet av oss eller et av våre datterselskaper for markedsføringsformål etter at du har handlet hos oss. Kontakten kan skje via e-post, SMS, utsendelser eller på annen måte.

Ønsker du nærmere informasjon om hvordan vi håndterer personopplysningene dine, kan du lese mer i vår personvernerklæring, som du finner her.

15. Aldersgrense

Vi kan ikke motta bestillinger fra personer under 18 år.

16. Kontakt og annen informasjon

Nordicink er registrert med hovedkontor i Uppsala.

Org nr: SE556712-577701
MVA-nummer: [556712-5777]
Box 23027
750 23 Uppsala
SVERIGE

BESØKSADRESSE:
Säbygatan 6
753 23 Uppsala
SVERIGE

+46470-625 45
Åpningstider: 9:00-16:00

Epost: info@Nordicink.no
Vid frågor kontakt kundtjänst.

17. Tvist och lagval

På disse betingelsene, skal norsk lov anvendes. Eventuelle tvister skal løses av enten Forbrukerrådet i Norge eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR). Kontaktinformasjon Forbrukerrådet:

I tillegg til informasjonen dere allerede har der, skal det også informeres om at dere vil følge Forbrukerklageutvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist. 

www.forbrukerradet.no

European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR):

EC.Europa.EU/ODR

18. Trykkfeil m.m.

Nordicink reserverer seg for eventuelle trykk- og skrivefeil på Nordicinks hjemmeside. Bildene av varene er ment å illustrere varene, men gjengir ikke nødvendigvis varens eksakte utseende eller natur. Nordicink forbeholder seg retten til å endre all informasjon, inkludert, men ikke begrenset til, priser, tekniske spesifikasjoner og produkttilbud, uten forutgående varsel.

Nordicink reserverer seg for sluttsalg og endringer i produktsortimentet.

19. GEO-blokkering

Nordicink overholder de lover og regler som gjelder for GEO-blokkering i henhold til tjenesteloven §19 tredje ledd, jfr. geoblokkeringsforskriften.